Dağcılık Haber Arşivi

Türkiye’nin En Yüksek Dağında bir Yapı Kredili.

Burcu Kızılkaya Ağrı Dağı’na tırmanarak Türkiye’nin en yüksek zirvesinde Yapı Kredi bayrağını dalgalandırdı.
Foto Galeri /

Sporcularımızdan Burcu Kızılkaya, 13 - 19 Temmuz tarihlerinde yeni bir tırmanış gerçekleştirdi. Kendi ekipleriyle birlikte Fransız, Alman, Rus, İspanyol, Azeri dağcılardan oluşan yaklaşık 100 kişilik uluslararası bir grup, 5.137 metreyle Türkiye’nin en yüksek zirvesi için Ağrı Dağı’ndaydılar. Dört gün süren tırmanışlarını Burcu’nun kendi anlatımı ile sunuyoruz:

13 Temmuz Cumartesi günü uçakla Van’a uçtuk. Ağrı Doğubeyazıt’a araç transferi ile geçtik ve gece otelde konakladık. 14 Temmuz Pazar günü otelden ayrıldık, Eli Köyü’ne kadar bizi ayarlanan araç götürdü. Köye varınca dağ çantalarımızı katırlara yükledik. Küçük sırt çantalarımızla yaklaşık 4 saat süren ve 1. kamp alanımız olan 3.300 mt’ye tırmandık. Gece 3.300 mt’de çadırlarımızda konakladık. 15 Temmuz Pazartesi günü aklimatizasyon (yüksek irtifaya uyum) için 4.200 mt’ye tırmandık ve tekrar 3.300 mt’ye ,1. kamp alanımıza indik ve gece çadırlarımızda konakladık.

16 Temmuz Salı günü çadırlarımızı, eşyalarımızı toplayıp, katırlara yükledik. Küçük sırt çantalarımızla yaklaşık 4 saat süren ve 2. kamp alanımız olan 4.200 mt’ye tırmanarak geceyi burada çadırlarımızda konaklayarak geçirdik. 17 Temmuz Çarşamba günü gece 01.00’de uyanıp, 01.45’de Ağrı Dağı zirvesi için hareket ettik. Belli bir yere kadar kayalık olan yol, 4.700 mt’den sonra artık karla kaplıydı. Kramponlarımızı ayağımıza takıp, platodan geçtik ve zirve için tırmanmaya başladık. 17 kişilik olan ekibimiz 5 saat sonra zirvedeydik. (5.137 mt). Zirvedeki hava sıcaklığı hissedilen -10 derece ve rüzgar 70 km hızla estiği için zirvede sadece 2 dakika durabildik. (Yapı Kredi bayrağını açarken bayrağın elimden uçmaması için çok sıkı sarıldım ve fotoğraflarımı çektirebildim).

Zirveden 4.200 mt’de olan 2. kamp alanımıza indik. 2 saat dinlendikten sonra çadırlarımızı, eşyalarımızı toplayıp, katırlara yükledik. Küçük sırt çantalarımızla yaklaşık 3 saat sonra 1. kamp alanımız olan 3.300 mt’ye indik ve geceyi burada geçirdik. 18 Temmuz Perşembe günü 1. kamp alanımızdan eşyalarımızı toplayıp, katırlara yükledik. Yaklaşık 4 saat Eli Köyü’ne araçların ilk gün bizi bıraktığı yere kadar yürüdük ve Doğubeyazıt’taki otelimize geçtik. Gece otelde konakladıktan sonra 19 Temmuz Cuma günü otelimizden ayrılıp Van’a geçtik, akşam Van’dan İstanbul’a uçuşumuz gerçekleşti.

Bir hayalimizi daha gerçekleştirmenin mutluluğuyla, dağların bizi tekrar çağırmasını duymak için kulaklarımızı dört açtık, dinliyoruz. Yeni tırmanışlarda buluşmak üzere.

Burcu Kızılkaya – Perakende Bankacılık Satış Yönetimi Uzmanı

Sporcumuzu bu tırmanışı için tebrik ediyor yeni zirve tırmanışlarında başarılar diliyoruz.