Dağcılık Haber Arşivi

Aladağlar Eznevit - Karasay Zirve Tırmanışı

3.560 metre yüksekliğindeki Eznevit zirvesi bir kez daha dağlara ve doğaya hayran bıraktırdı.
Foto Galeri /

Yapı Kredi Arama Kurtarma Takımı’nın aktif gönüllüsü Özgür Salcan, diğer bir tutkusu olan tırmanış için bu kez Aladağlar’daydı. Uzun süren planlamalar sonrası imkan ve şartların da el vermesiyle Aladağların, Sarı Mehmed'in Yurdu mevkiinden girişindeki ilk zirvelerden olan, 3.560 metre yüksekliğindeki Eznevit zirve faaliyetini gerçekleştirdi.

Özgür Salcan’ın zirve günlüğünden bize anlattıkları şöyle;

“01 Mart Cuma gecesi saat 22.00 gibi çıktığımız yol sabah 05.30’da Çamardı’da sonlandı. Biraz uyku ve kahvaltının ardından bizi kamp alanına nakledecek araca geçerek kamp alanımıza vardık. Kamp alanında başka şehirlerden gelen tanıdık dağcı arkadaşları da görünce moralimiz epey yükseldi. Hızla kampımızı kurduktan sonra vücudumuzu dengelemek için dağ eteklerinde 3 saatlik bir yürüyüş yaptık. Sonra karnımızı doyurup, dinlenmek için çadır alanımıza geri döndük. Gece yarısından hemen sonra saat 01.00 gibi ilk adımları atacağımız için 00.00’da kalkmak üzere saat 19.00 civarı uyumaya geçtik. 00.00 itibariyle alarmın çalmasının ardından uyanıp kahvaltı yaptık. Çantalarımızı sırtımıza alıp yürümeye başladığımızda saat  01.30’u gösteriyordu. Öğlen 12.05 civarında vardığımız Eznevit zirve bakmaya doyamadığınız, tüm Aladağlar gösteren panoramik bir manzara sundu bizlere.

Bu zirveye niyetlenenler için ek bir bilgi; Zirveye ulaştığınızda planlanmışsa faaliyetinize devam edip buradan, Karasay (3.550mt), Kızılkaya(3.767mt), Emler(3.723mt), Demirkazık (3.756mt) zirvelerine büyük bir trans yapılabilir.

Evden eve gidiş, dönüş toplam faaliyet süresi 52 saat, zirveye tırmanma ve iniş süresi toplam 14 saat süren bu maceramızı üç arkadaş sağ salim tamamladık. “

Özgür Salcan’ı tebrik ediyor, yeni zirve tırmanışlarında başarılar diliyoruz.