Dağcılık Haber Arşivi

Türkiye'nin en yüksek dağlarından Kaçkar'da Yapı Kredi bayrağı dalgalandı...

Yakut ekibimizden Burcu Karakaş 22-27 Temmuz tarihleri arasında Kaçkar Dağları tırmanışını gerçekleştirdi.
Foto Galeri /

22 Temmuz Trabzon'dan başlayan ve 27 Temmuz Kaçkarların en yüksek zirvesine Yapı Kredi bayrağı ile tırmanan Burcu Karakaş'ı tebrik ediyor, Kaçkar dağları tırmanışını kendi anlatımı ile beğenilerinize sunuyoruz;

“Kaçkar dağı zirvesi için, Trabzon - Rize - Ardeşen üzerinden Çamlıhemşin’e vardık ve sonrasında Ayder’de bir otelde konakladık. Ertesi sabah otelden erkenden ayrılarak 3,5 saat kamp ekipmanlarımızla çadırlarımızı kuracağımız yaylaya yürüdük ve çadırlarımızı kurarak kamp alanımız belirledik. Gece çadırlarımızda konakladıktan sonra ertesi gün 23 Temmuz saat 04.00’da yayladan hareket ederek Türkiye’nin en yüksek 4.dağı olan Kaçkar’a tırmandık. Yaklaşık 5 saat sonra 3.934 m zirveye tırmanarak Yapı Kredi bayrağımızı açtım.

Dönüş yolunda fırtınaya maruz kalarak dolu, sis ve yağmur altında Ayder kamp alanına döndüğümüzde yağmurdan sırılsıklam olmuştuk. Ertesi gün güneşin doğuşu ile ıslanan tüm eşyalarımızı kuruttuk ve çadırlarımızı toplayarak kamp yükümüzle 3,5 saat yürüyüp yine Ayder’de bir otele yerleştik

Kemerli Kaçkar dağı zirvesi için sabah erkenden Ayder’deki otelden ayrılarak, Avusor Yaylasına doğru yola çıktık ve  Avusor Yaylasında çadırlarımızı kurarak yeni kamp alanımızı belirledik. Gece çadırlarımızda konaklama yaptık ve ertesi sabah 04.30’da çadırlarımızdan Kemerli Kaçkar Dağına tırmanış için yola düştük, ilk güneşle beraber, havanın iyi olduğu koşullarda  zevkli, hiç sıkıcı olmayan aynı zamanda manzaralı güzel bir rotayı izleyerek yaklaşık 3,5 saat sonra 3.550 m Kemerli zirvesinde Yapı Kredi bayrağımızı açtım. Kemerli Kaçkar zirvesinden sonra Avusor Yaylası’na kamp alanımıza geri döndük ve ertesi gün Altıparmak Dağı için zirvemiz için hazırlıklarımız tamamladık.

Kaçkar Dağları`nın doğuda kalan kesiminin en yüksek zirvesi Altıparmak Dağıdır. Avusor yaylasındaki kamp alanımızdan zirve için 04.30’da yola koyulduk ve yaklaşık 5 saat sonra 3.484 m Altıparmak zirvesinde Yapı Kredi bayrağımızı tekrar açtım.

Özellikle bu rota çok uzun ve yorucu bir rota olmasına rağmen, bulut denizinde ilerlemek son derece keyifli ve unutulmaz anlara sahne oldu.”