Motor Sporları Haber Arşivi

Hızlı bir Yapı Kredili...

Yapı Kredi Gölcük Otosan Şubesi’nde görev yapan ve aynı zamanda Co-pilot olarak Motor Sporları yarışlarına katılan Sevilay Genç, zorlu geçen 2016 Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Türkiye Bayan Co-pilotlar Şampiyonluğu’nu, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye Şampiyonu olarak tamamladı.
Hızlı bir Yapı Kredili...
Hızlı bir Yapı Kredili...
Hızlı bir Yapı Kredili...
Hızlı bir Yapı Kredili...
Foto Galeri /

2015 sezonunu Kadın Co-pilotlar Şampiyonu olarak tamamlayan Sevilay Genç, 2016 yılını da Türkiye Ralli Kadın Co-pilotlar Şampiyonu olarak tamamladı ve iki yıl üst üste aynı başarıyı göstererek başarısını taçlandırmış oldu.

 

2016 sezonunda Türkiye Ralli Şampiyonası’nda 7 yarış, Avrupa Ralli Şampiyonası’nda (ERC ) ise Acropolis, Polonya, Güney Kıbrıs yarışlarında Ford Castrol Team Türkiye Takım Co-pilotu olarak mücadele ederek bu sonucu yakalayan arkadaşımız, önümüzdeki yıllarda hem Türkiye’de hem de  Avrupa’da yarışmaya devam ederek daha güzel başarılara imza atmayı hedeflediğini söyledi.

Sevilay Genç arkadaşımızı tebrik ediyoruz. Başarılarının devamını dilerken, aşağıda Time Out dergisine verdiği röportajı yayımlıyoruz.


• İlk ne zaman direksiyon başına oturdunuz? Otomobil sporları ile nasıl, ne zaman tanıştığınızı ve bu sporun sizin için nasıl bir tutku haline geldiğini anlatabilir misiniz?

İlk kez 10 yaşımda  direksiyon başına oturdum ve babama teorik olarak arabayı bu şekilde kaldırıp kullanıyorsun diyerek tüm bildiklerimi, izlenimlerimi anlatmaya başlamıştım. 18 yaşıma girince ehliyetimi aldım ve o günden itibaren aktif olarak direksiyon başındayım.

2010 yılında Volkan Işık ile Ralliye ilk adım eğitimlerine katılarak bu sporla tanıştım. Küçüklüğümden beri otomobillere karşı özel bir ilgim vardı ve aldığım eğitimlerden sonra bu sporu profesyonel olarak yapmaya karar verdim.
           

• Otomobil sporlarına gönül verişinizin ardından aileniz, arkadaşlarınız bu kararınızı nasıl karşıladı?

Erkek egemen bir sporda kadın olarak mücadele etmek bir hayli zor. Gerek fiziksel gerek kullanım açısından birçok zorlukla karşı karşıyayız. Ailemde ve yakın çevremde maalesef bu sporu bilen veya ilgilenen yoktu. Aslında benim hikayemi ilginç kılan da budur.

Fakat her geçen gün kazandığım başarılarımla ve aldığım eğitimlerle beni çok fazla takdir etmeye ve saygı duymaya başladılar. Gerçekten sizin bir şeyler başaramayacağınızı belki de kısa süreli bir hobi olarak bu işi yapacağınızı düşünen insanlara bu başarıları kanıtlamak oldukça gurur verici.
           
• Eylül ayında düzenlenen TÜYAP 37. İstanbul Rallisi’nde en iyi kadın co-pilot seçildiniz. Geçtiğimiz yıl da Türkiye Rallisi’nde kadın co-pilot şampiyonu olmuştunuz. Otomobil sporlarında bu gibi başarılar kazanmak için nasıl çalışmak gerekiyor? Antrenman programınızdan biraz bahsedebilir misiniz; nerede, ne kadar, kaç gün, kaç saat vs. çalışıyorsunuz? Yaşam tarzınızda nelere dikkat ediyorsunuz?

Sezon öncesinde takım olarak yarış otomobilimizle antremanlar yapıyoruz. Sezon içinde yarıştığımız etaplara yakın ve trafiğe kapalı yerlerde bu antrenmaları yapıyoruz. Bunun dışında pilotumla hafta sonları sabahın erken saatlerinde buluşup trafiğin çok yoğun olmadığı yerlerde güvenli hızlarda not antrenmanları yapıyoruz. Yarışlarda çok efor sarfediyorum ve vücudun tekrar toparlanması için sağlıklı beslenmem gerekiyor. Dolayısıyla sadece antrenman zamanı değil her zaman beslenmeme dikkat ediyorum.

• Otomobil sporlarında yarışma esnasında dikkat edilmesi gereken üç altın kural nedir?  

Motivasyon , hedefe odaklanma ve disiplinli olmak. Motivasyonunuz ne kadar yüksekse pratik çözümler üretebiliyorsunuz. Bir yolu denediniz olmadı mı, diğer yoldan aynı motivasyonla hedefe doğru ilerlemeniz gerekiyor. Motivasyon düşüklüğü başarıya ulaşmanın önündeki en büyük engeldir. Dolayısıyla hedefinize odaklanıp disiplinli bir çalışma programı yaparsanız başarı kaçınılmaz olur.
           
• Şu ana kadar sadece co-pilot olarak mı yarıştınız? Pilot koltuğuna geçme ve bu kategoride de yarışma hayaliniz var mı?

İlk kez aldığım eğitim sonunda yapılan yarışta ve geçen yıl yapılan Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nda güvenlik aracı olarak çıktığımı yarışta  pilot koltuğuna oturdum. Ayrıca bir dönem Volkicar eğitimi aldım. Önümüzdeki yıllarda yarıştığım pilotu daha iyi anlayabilmek amacıyla tırmanma ve pist yarışlarında birkaç yarışa katılmak istiyorum.
           
• Co-pilotluğun en zor yanı ne? Tam olarak neler yapıyorsunuz co-pilot koltuğunda?

Buna zorluk demeyelim ama co-pilot pek çok disiplini bir arada sağlamak zorundadır. Yarışta pilotu etaba doğru şekilde ve zamanında götürmek, etap içinde notu okuma zamanlaması, pilotu motive etmek vb. gibi daha pek çok şey sıralayabiliriz. Ama genel olarak pilotun zaman zaman temposunu yükseltmek veya azaltmak, moralini stabil tutabilmek, yola ve benim okuduğum yol notuna konsantre olabilmesini sağlamak en önemli görevlerimden.

• Otomobil sporlarına kaç yaşında başlamak gerek? Siz ne zaman başladınız ve bu konuda kendinizi nasıl eğittiniz? Başlamak isteyenlere neler tavsiye edersiniz?

Eğer pilot olma hedefi varsa kesinlikle çok küçük yaşlarda gokart ile bu spora ilk adım atılmalı. Tabii ki her işte olduğu gibi rallide de eğitim almak çok önemli. Ben 29 yaşımda profosyonel olarak yarışmaya başladım ve 3 sezondur aralıksız yarışıyorum. Spora ilk başladığım zamanlarda sürekli katkısı olacağını düşündüğüm ekiplerin araç içi kamera kayıtlarını izleyip kendimi geliştirmeye çalışıyordum. Bu spora başlamak isteyenlere tavsiyem mutlaka etaplara gelip bizleri, bu sporu yakından izlesinler bu süreç sonrasında eğer bu sporu yapacaklarına inanırlarsa biz onları seve seve doğru süreçle ilgili yönlendiririz.

• Piste çıkmadan önce nasıl bir ritüeliniz var?

Boynumda uğuruna inandığım bir kolye taşırım, mutlaka ona dokunur ve dua okurum.

• Otomobil sporlarında kadınların sayısı çok da fazla değildir diye düşünülür genelde. Şu anda kadınların bu spora ilgisi nasıl?

Son yıllarda özellikle kadın co-pilot olarak bu sporu yapan/yapmak isteyen sporcu sayısında artış olduğunu söyleyebilirim.

• Hiç kaza atlattınız mı veya büyük bir tehlike yaşadınız mı bu sporu yaparken?

Çok yüksek tempolarda ve hızlarda  yapılan bir spor olduğu için kaza yapma riskimiz her zaman var. Bunun yanı sıra otomobillerimiz bütün güvenlik önlemleri alınmış, üstümüze giydiğimiz tulum ve içliklerimiz yanmaz olup bizi bir kaza anında koruyabilecek kaskımız ve hans dediğimiz boyunluğumuz mevcut. Geçtiğimiz sezon Çanakkale Rallisi’nde ciddi bir spin sonucunda aracımız yol dışı yaptı ve bir kaya parçasına çarparak durabildik. Aracı saplandığı yerden iterek çıkartmam ise ‘otomobil sporlarında kadının gücü’ etiketiyle basında yer buldu.
           
• Otomobil sporları ile ilgilendiğinizi söylediğinizde, başarılarınızdan bahsettiğinizde enteresan tepkiler aldığınız oldu mu hiç? Yarışlar esnasında erkek sporculardan, seyircilerden ya da sosyal ortamlarda aldığınız tepkileri merak ediyoruz. İlginç tepkilerle karşılaştıysanız anlatabilir misiniz?

Erkek egemen bir spor dalında kadının da mücadele etmesi tabii ki ilk önce ilginç geliyor. Hikayemi, bu spora olan tutkumu ve mücadelemi dinlediklerinde ise takdir ve tebrik ile karşılanıyorum.

• Başka bir işiniz var mı? Ne okudunuz?

Bankacı ve ayrıca bankacılık alanında eğitimler veren bir eğitmenim. Bahçeşehir Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans mezunuyum.

• Bu spor dalında elde ettiğiniz en önemli başarılar neler?

2015 yılında Türkiye Kadın Co-pilotlar Şampiyonu oldum.Bu sezonda hayalini kurduğum Avrupa Ralli Şampiyonası’nda (ERC) Castrol Ford Team Türkiye takım sporcusu olarak ülkemizi temsil etme gururunu yaşadım.

• Otomobil sporlarında idolünüz kim? Neden?

Bu sporda idol olarak gördüğüm ve sürekli onlardan birşeyler öğrenerek kendimi geliştirmeye çalıştığım iki sporcu var. Afşin Baydar; hem pilot hem co-pilot olarak yarışmış ve pek genç pilotun co-pilotluğunu yaparak yetiştirmeye devam eden çok değerli bir sporcudur. Burçin Korkmaz ise bu sporda uzun yıllardır başarıyla, çizgisini bozmadan, bu spora gerçekten gönül vermiş çok tecrübeli bir sporcudur.

• Yakın zamanlarda nerelerde yarışacaksınız?

28-29 Ekim tarihlerinde sezonun son yarışı olan Çorum Rallisi’nde mücadele edeceğiz.
           
• Son olarak yaşınızı öğrenebilir miyiz? Ve size tam titr olarak ne yazmak uygun olur? Motor sporcusu, otomobil sporcusu, co-pilot…? Nasıl anılmayı tercih edersiniz?

32 yaşındayım. Co-pilot olarak anılmayı tercih ederim.

 


YAPI KREDİ SPOR KULÜBÜ

Tüm Haber Arşivi