Motor Sporları Haber Arşivi

Bir motorsporları sevdalısı...

İçimizden biri: Sevilay Genç  (YKB Ford Otosan Şubesi / Kişisel Bankacılık Portföy Yönetmeni)
Bir motorsporları sevdalısı...
Bir motorsporları sevdalısı...
Bir motorsporları sevdalısı...
Bir motorsporları sevdalısı...
Bir motorsporları sevdalısı...
Foto Galeri /

MOTORSPORLARINA BAŞLAMAN NASIL OLDU?

Arabalara olan ilgim çok küçük yaşlarda başladı. 2010 yılında Yapı Kredi Spor Kulübü’nün Motorsporları Şubesi’nde Volkan Işık Akademi’nin “Ralliye İlk Adım” seminerini görünce hemen iletişime geçip eğitime katıldım. O gün içimdeki motorsporları aşkı alevlendi. Aslında hedefim pilot olmaktı; ancak, bunun için biraz daha tecrübe edinmemin iyi olacağını düşünerek ralliye copilotluk ile başlamaya karar verdim.

2013 yılında Tezcan Dalfidan ile tanıştım ve copilotu olarak ilk yarışıma Eskişehir Rallisi ile katıldım. Palio S1600 ile RC3 kategorisinde Eskişehir Rallisi’ni 1. olarak tamamlayıp podyuma çıktık. Tezcan’ın özel sebeplerle yarışmayı bırakması üzerine bir sonraki yarışta Alptekin Işıkalp’in copilotu olarak devam ettim.

Alptekin’le Ford Fiesta St ile yarışıyoruz. Yeşil Bursa Rallisi’ni  sınıfımızda 2. olarak tamamladık. 12-13 Temmuz’da yapılan İstanbul Rallisi’ni ise, aracımızda ciddi mekanik sorunlar yaşamamıza rağmen, yarıştan kopmayıp, mücadele ederek sınıf 1.si olarak tamamladık.

Sezona Ağustos ayında ERC, Eylül ayında Kocaeli ve Ekim ayında Hitit Rallisi ile devam edeceğiz.

Şu an Tosfed Türkiye Şampiyonası’nda  sınıf 3 kategorisinde lideriz. Ayrıca ben de sınıf 3 kategorisinde copilotlar birincisiyim. Hedefimiz sezon sonuna kadar birinciliğimizi koruyup Tosfed kürsüne çıkarak kupalarımızı almak.

Bir bayan olarak erkeklerin başarıyla yaptığı bu sporun içinde olup başarıyla yapıyor olmak harika bir duygu. Aracın içindeki o adrenalin, hız, mücadele ve motivasyonu ise anlatamıyorum bile; bunu yaşamak lazım :)

Bu sporu yaptığımı söyleyince ilk soru korkmuyor musun, o hıza, o heyecana nasıl dayanıyorsun, şeklinde oluyor. Yarış arabasında kendimi normal araçlardan daha güvende hissediyorum ve hiç korkmuyorum. Çünkü hız bana inanılmaz derecede keyif veriyor.

Bu yıl 4 bayan pilot ve 3 bayan copilot ralli şampiyonasında yarışıyoruz. Yarışlara katılım sayısı ortalama 25-30 ekip olarak değişebiliyor.

COPİLOTUN GÖREVİ NEDİR?

Pilot, yarışta belirlenen etapları hızlı ve güvenli bir şekilde copilotun okuduğu yol notu ile gider. Copilot notu ne kadar doğru zamanda okur ise yarışta o kadar zaman kazanırsınız. Çünkü yol notu çıkarırken ve üzerinde çalışırken, örneğin,  bu viraja şöyle girsek en az 2 sn kazanırız , su geçişini ortadan değil de biraz sağlı geçsek 1 sn kazanırız, gibi ince hesaplarla notlarımızı çıkarıyoruz.

Aracın içindeki motivasyonu dengede tutmak ve pilotun rahat şekilde yarışmasını sağlamak da bizim görevimiz... Yarışta belirlenen etaplara girerken, gidilecek yolu, verilen road booktan copilot tarif eder. Etaplara giriş zamanlarını takip etmek, hakemlere zaman karnesini doğru zamanda verip start almak gibi pek çok sorumluluğumuz bulunmakta...

Copilot olmak benim için gerçekten çok keyifli... Ama tabii ki hayalim, ralli pilotu olmak... Copilot olarak deneyim kazandıktan sonra, bir gün beni de mutlaka aracın sol tarafında göreceksiniz...

BUNDAN SONRAKİ HEDEFİN NE?

Volkan Işık Akademi tarafından düzenlenen Volkan Işık için özel olarak üretilen Volkicar ile V2 Challenge’ta pilotluğa ilk adımı atıp, önümüzdeki sezon Türkiye’nin en iyi pilotlarının iştirak ettiği V1 Challange’a katılarak motorsporlarındaki yoluma devam etmek istiyorum. Ve uzun yıllar bu sporun içinde başarılı bir sporcu olarak yoluma devam etmeyi hedefliyorum...


YAPI KREDİ SPOR KULÜBÜ

Tüm Haber Arşivi